مسوول امور فرهنگی، اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری، میزبان 40 هزار قاری در مسابقات سی و هفتمین دوره قرآن کریم در دو بخش شکوفه ها و بزرگسالان شد
           
به گزارش راسخون به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان تهران، حجت الاسلام و المسلمین حسن خانی مسوول امور فرهنگی، اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری با بیان اینکه این دوره از مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد، اظهار داشت: مرحله شهرستانی سی و هفتمین دوره مسابقات قران کریم در دو مقطع سنی زیر شانزدهم سال و بالای شانزدهم سال در رشته های مفاهیم قرآنی و حفظ و قرائت در دهه کرامت اجرا می شود.
 
وی افزود: این تعداد شرکت کننده طی سالجاری با هدف مشارکت نهادهای مختلف در رشته های حفظ 1 و 2 و 5 جز قرآن در قالب یک طرح آموزش می بینند.
 
وی انجام کارهای فرهنگی در بقاع متبرکه را از دیگر برنامه های فرهنگی اداره اوقاف ذکر کرد و اظهار داشت: اجرای طرح آرامش بهاری، سوگواره یاس نبوی، نشاط معنوی (ویژه تابستانی)، ضیافت الهی (ویژه رمضان)، بصیرت عاشورایی (ویژه محرم) و ویژه برنامه عید غدیر تحت عنوان ˈولایت علوی و کمال دین نبویˈ از جمله برنامه های فرهنگی قابل اجرا در بقاع متبرکه است.
 
مسوول امور فرهنگی اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ری گفت: امسال با توجه به تقارن طرح نشاط معنوی (ویژه تابستان) با طرح ضیافت الهی (ویژه رمضان) برنامه های خاصی از جمله برپایی رایگان اردوهای زیارتی و تفریحی در امامزاده داود(ع)، امامزاده هاشم (ع) و اعزام به اردوگاه ایثار انجام خواهد شد.
 
وی تلاوت هرروز یک جز قرآن کریم تحت عنوان ˈسی جز در سی روزˈ توسط یکی از قاریان برجسته شهرستان، اعزام بیست مبلغ از شهرستان قم و ری به منظور آموزش احکام، اخلاق و قرآن در بقاع متبرکه شاخص شهرستان را از دیگر برنامه های ویژه طرح ضیافت در ایام رمضان ذکر کرد.
 
خانی همچنین از اعزام تعداد 600 نفر از فعالان جامعه قرآنی به منظور شرکت در مسابقات بین المللی قرآن کریم از پنجم تا دوازدهم خرداد ماه خبر داد.
 
وی تاکید کرد: به منظور ترویج فرهنگ وقف در جامعه نیز برنامه های تبلیغی و ترویجی انجام یافت که از آن جمله می توان به چاپ اسامی و در اختیار گذاشتن احکام مستاجرین موقوفه و بروشورهای مربوط به آن، چاپ کتابچه معرفی موقوفات و آثار و برکات وقف و احکام آن، برگزاری نشست های صنفی با روحانیون، بازاریان، پزشکان، فرهنگیان و مهندسان در طح شهرستان و برگزاری ایستگاههای وقف اشاره کرد.
 
خانی اظهارداشت: اداره امور اوقاف و امور خیریه شهرستان ری آمادگی دارد تا در ارایه مشاوره به کسانی که علاقه مند به مشارکت در امور خیریه و وقف هستند همکاری کند.
/2759/